...SeLaMaT DaTaNg Ke BlOg MisS IeZa... bLoG iNi HaNyaLaH nUKiLaN bIaSa... MaNa Yg BaIk HaRaP dIjAdIkAn TauLaDan & Yg BuRuK dIjaDiKaN SeMpAdAn...

Followers

Thursday, March 25, 2010

~ Akhirnya ~


Alhamdulillah.....

Akhirnya ape yg aku pning2 fikir dah pon berjaya aku selesaikan.. Pagi td, pengetua call n dengan lancarnya aku ckp yg aku stuju utk mengajar kat Skolah 2.. xperla, aku mls nak pening2kan kepala.. Mak aku pon de ckp mlm td, pergi je la.. amik pengalaman.. Abah aku pon x kisah dah.. Aku pon mls nak fikir pnjg n terima jerla jd cikgu sementara 2.. Xperla, pengalaman kan.. Aku pon kenelah fikir positif dari sekarang.. smpai bl aku nak dok bawah ketiak mak abah aku kan..

Pasal nenek 2 insyaAllah xde ape2.. nenek aku sihat cuma nyanyok jerla.. Lepasni mak abah kenelah masak n sediakan mkanan siap2 kat dapur untuk nenek bl die org g kerja.. Kalo x, nnti nenek lapar plak.. Nenek aku dahla suka n kuat mkn.. Kalo aku ader x yahlah mak aku susah2 nak msk2 n wat air pagi2.. Tp ni bl aku xde nnti terpaksalah mak aku berpenat skit.. Mudah2an semuanya terkawal n berjalan dgn lancar..

Aku plak pasni kenelah berdikari.. mncari duit sndiri n jgn boros2 .. xleh nak boros2 dah sekarang sb nak kumpul duit byr kereta. haha.. pastu nak kumpul duit nak gnti duit mak aku belikan kete 2.. xkan la nak suh mak aku plak bayokan kan?? huhu... n mudah2an aku dpt la jd cikgu yg baik dalam mendidik anak murid aku nnti.. n yg pling pnting skali mudah2an aku dpt la KPLI.. sb aku minat sgt nak jg cikgu tetap wlaupon pekerjaan cikgu 2 glamour kan. Tp xperla, aku suka jd cikgu..

Aku sk sb pe tau?? bnyak cuti, pastu aku dpt bg ilmu kat org n yg pnting gak sb aku ni kan berpenyakit.. scoliosis. Tulang belakang aku bengkok.. aku x leh wat kerja2 berat.. pd aku, kalo aku jd cikgu, aku x la kerja berat2 sgt sb kerja ikut masa kan.. Sakit pinggang n belakang aku plak mkn serius.. ntahla.. sedih plak.. tp xperla, ujian dr yg maha esa.. aku kenelah terima dgn ikhlas... Mudah2an aku stabil n x sakit2 bl jauh dr parents aku.. Aku x nak sakit mcm slalu.. Dulu mase aku kat UiTM, aku sakit aku de kwn2.. Tp ni bl aku jauh, aku xde sapa2.. semua org baru nnti yg de d sekeliling aku..

Ya Allah, bantulah hambamu ini dalam menghadapi liku2 hidup di dunia ini.. Amin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...