...SeLaMaT DaTaNg Ke BlOg MisS IeZa... bLoG iNi HaNyaLaH nUKiLaN bIaSa... MaNa Yg BaIk HaRaP dIjAdIkAn TauLaDan & Yg BuRuK dIjaDiKaN SeMpAdAn...

Followers

Friday, April 30, 2010

~ Sabar, sabar dan terus bersabar~

Ye, aku kene bersabar selagi aku mampu.. Sabar itu sebahagian daripada iman.. Tp org skrg suka ckp sabar itu separuh drpada iman.. Ayat 2 terang2 dah salah.. Maksudnyer xsama.. sebahagian dan separuh tu jauh bezanya..xperlu lah aku nak trgkan kat sini. nantilah, next time dlm slot belajar bahasa.. huhuhu.. Aku x suka bl org yg ckp pkai ckp jer.. Maklumlah, aku kan bdk bahasa, dah sinonim dgn bnda2 mcm ni.. Pantang bl org salah ckp, mulalah aku, lecturer aku n geng2 aku nak betulkan.. haha.. Bdk Lg, kami dididik supaya peka kepada bahasa.. hehe..

Kenapa ye?? kita selalu nak jaga hati org, tp org x pandai nak jaga hati kita?? aku try nak puaskan hati sesiapa jer yg ada bsm aku, tp org2 tu x nmpak pe yg aku wat.. Bkn sng nak puaskan hati semua pihak.. Amat2lah susah.. manusia ni kan banyak ragam.. Ada yg bl ngn kita, die baik sgt, tp bl jauh ngn kita, die wat mcm2 hal.. Tnpa kita sedar n kita ketahui.. Ada 2 plak, dpn kita baik, pijak semut pon x mati, tp blkg kita, die kutuk kita baekkkk punyer.. ada 2 plak, ngaku kwn baik, tp tikam belakang.. Hmm. mcm2 hal.. Aku dah masak ngn semua ni.. Sb 2 la pd aku, wlau mcm mana pon kita ngn seseorang 2, jgn percaya die 100%.. Walaupon die BF kita, GF kita or Kwn2 kita.. Jgn.. Jgn sekali2 percaya bulat2.. Buruk padahnyer.. N jgn gak x percaya lgsung.. x elok mcm 2.. xelok slalu syak pd org.. Hmm..

Aku ni kwn2 aku slalu ckp yg aku ni penyabar.. Alhamdulillah aku dpt sifat penyabar 2 dlm diri aku.. Tp pada aku, tahap kesabaran aku ada batasnya.. Jgn lah sesekali mencabar tahap kemampuan aku untuk bersabar.. Kelmarin, aku puas menangis.. menangis meratapi keadaan aku.. Tp, x siapa tahu.. xperla, biarlah aku pendam segala2nya..

Sabar, sabar dan terus bersabar wahai diriku.. sesungguhnya hanya Allah tempatku mengadu.. Aku hanya insan yg lemah, makhluk d muka bumi yg kerdil.. Tanpa mu Ya Allah, aku tiada d dunia ini.. Ku pohon kepada Mu, kau berikanlah aku ketenangan dan kebahagiaan hidup di dunia ini dan di akhirat kelak.. Amin...

2 comments:

KatANoTA said...

sabar itu separuh dari iman..iman itu penguat diri k..hidup ini memang berbagai2 untuk kita..chaiyok2 mas.

miss ieza - miss yuyun - miss mas said...

Ijat!!!!!!!!!! tgk 2.. sabar bkn separuh iman la.. sebahagian la..eee... haiisshhh,,, haha.. Tq Ijat.... ;).. doakan mas kuat okeh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...