...SeLaMaT DaTaNg Ke BlOg MisS IeZa... bLoG iNi HaNyaLaH nUKiLaN bIaSa... MaNa Yg BaIk HaRaP dIjAdIkAn TauLaDan & Yg BuRuK dIjaDiKaN SeMpAdAn...

Followers

Monday, July 26, 2010

Surat ayang untuk abang…



View Image

Surat ayang untuk abang…

Dear abang,

Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik… cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini… kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang… sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam… abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakkan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang? Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah

Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah.. Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance. ..ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah…

Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada. Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak

Paling menyedihkan. .. ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi?? Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR

Love,

ayang

Abang balas surat ayang….

Dear Ayang,

Bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta bos abang. Nanti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah…

Cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta… abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja…lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dr jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr jepun.. nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish xnak laa abang..

Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah… tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek…hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang.. Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma rm8k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm8k..tapi demi ayang abang wat jugak..

sebab masa tu ayang kalau mekap mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas setiap kali ayang mekap abang terbayang lak muka pontianak dlm citer phsm.. bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. walau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu….pasal morning kiss tu, ayang bangun pun dah tengahari nak morning kiss cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer..

Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang izinkan Cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai tempoyak ke nanti jgn lupa bwk balik skit..

Kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu… biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan ..bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital. abang kene tanduk xpe..

Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang…dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang ketawa…hahahhahah ahahha

Love,

Abang

Pada suatu hari di sekolah, seorang murid bertanya kepada gurunya. Ketika itu gurunya sedang mengajar mengenai kasih sayang.

Pelajar : "Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu boleh berkekalan?".

Cikgu : "Ok, kamu ikut apa yang saya suruh. Kamu pergi ke padang. Kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu. Pilih yang 'PALING' cantik tanpa menoleh ke belakang walau sekali pun. Kemudian petik rumput yang 'PALING' cantik, bawa rumput itu ke dalam kelas".

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun ditangannya. Cikgu bertanya, "Kenapa tiada rumput yang kamu pilih?".

Pelajar : "Tadi sewaktu saya berjalan, saya mencari rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik, tapi cikgu kata petik yang paling cantik, jadi saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang, saya tak jumpa satu pun yg paling cantik. Mungkin ada diantara yang di belakang saya tadi rumput yang paling cantik tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiada rumput yang saya boleh petik".

Cikgu : "Ya! Itulah jawapannya. Maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita mencari yang lebih baik dari itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap akan berlaku. Semoga yang berlalu itu tidak berulang lagi. Dan ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik. Kalau nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi...


With Love,
~yuyun~
;-)

Thursday, July 15, 2010

~Cinta Terakhir~

Info Mengenai Drama Ilusi
1. Masa: 6.30pm - 7.30pm (Isnin - Khamis)
2. Jumlah Episod: 24 episod
3. Pelakon: Diana Rafar, Ashraf Muslim, Ryzal Jafar, Baharudin Omar, Mahmud Ali Basha, Azhar Sulaiman, Liza Abdullah, Wan Elyas, Ika Nabila, Abby Abadi, Zamarul Hisham, Sharulzaman dan Fikhree Bakar.
4. Pengarah: Liza Ismail
5. OST: Cinta Terakhir, Penyanyi: Aiman (Akademi Nasyid)


Sekarang ni aku suka sangat dengar lagu ni.. best!


Lirik Lagu
Ciptaan: Hafiz Hamidun
Artis: Aiman

Kau cinta pertamaku
Kau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa ku nafikan kasih kita
Kau air dimataku
Satu antara seribu
Tiada antara di dunia

Mungkinkan terputus di tengah jalan
Mungkinkan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir
{Ulang kedua-dua rangkap di atas}

Mungkin kitakan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ketentuan tuhan
{music breach}

Mungkinkan terputus di tengah jalan
Mungkinkan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir
Mungkin kitakan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya...2x

Mungkinkan terputus di tengah jalan
Mungkinkan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir
Mungkin kitakan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ketentuan tuhan
Segalanya ketentuan tuhan....


Friday, July 2, 2010

~ TeRkEnAnG & TeRiNgAt~

Aku yang sedang menunggu putera idamanku .. Cheewah.. hahha

ON THE NIGHT LIKE THIS


On the night like this
There's so many things I want to tell you
On the night like this
There's so many things I want to show you

Cause when you're around
I feel safe and warm
Cause when you're around
I can fall in love every day

In the case like this
There are a thousand good reasons
I want you to stay...


Rindu sangat kat si dia.. Sayang sangat pada si dia.. Sekarang tinggal aku keseorangan kesunyian sebab die dah balik shah alam.. Tapi x perla,aku redha sebab die pergi sana pon untuk menuntut ilmu.. Aku harap die berjaya dalam apa-apa pun yang diceburinya...

Cuti semester yang lepas, walau kami dekat tapi kami xselalu jumpa.. Dia kerja.. Aku pula sibuk d rumah.. Tapi ada lah kami berjumpa untuk melepaskan rindu yang telah lama tersimpan di hati.. Kami menonton wayang bersama, pergi rumah kenduri kawan kami bersama dan macam2 yang kami dapat tinggalkan kenangan bersama.. Termasuk lagu ini... ;).. Die nyanyikan lagu ini untuk aku,aku nyanyikan lagu ini untuk dier dan kami berangan sekejap konon2nyer kami di taman bunga sedangkan kami masa tu di dalam kereta.. hahha.. Sengal kan? xperla, walau apepon,aku happy dapat bersama dengannya.. ok la, ngntuk sangat dah.. Jam pun dah menunjukkan pukul 2.39a.m.... Ok, salam mesra dariku....

~ AwaRd~ (*-*)

First time dapat award !!! Memang TERKEJUT sangat... huhhuh ;p ..Tp award yg pertama ni lmbt buat..sorry yer cik MashatiQah !!! Tq sangat2 sebab bagi award ini pada diri ku... hehe..*sob...sob... (terharu).. ;p ..Ok..ok.. Jom kita terus ke award.. Nak tau x aku dapat award ape?? jeng..jeng.. jeng..

The cutest blog ever!
Bestnyer dapat award, tp kene wat entry plak pasal award ni.. aiseh... hehehe
1.Kena wat entri psl award ni :
i ngah wat la ni.. ;)

2.Cerita camne usaha korang menceriakan blog korang :
Ermm.. i selalu explore internet n tgk blog2 org lain.. nak + idea..hehe

3. Tulis 5 perkataan menggambarkan dri anda
blogger-emoticon.blogspot.com
~ Agak peramah
~ Penyayang
~Agak cool tp kadang2 cool tu tergugat gak.. hehe
~Penyabar (selagi boleh bersabar ;p)
~ Suka perfume

4. tag kawan yg ptut trima award nih:

4 jer cukuplah eah.. huhu

Ni lak second award... aiseh.. glamour tu.. hahahah ;p

Beautiful blog award..
1.Ucap terima kasih kpd pemberi award:
Terima kasih yer cik mashatiQah.. Saya sayang kamoo.. huhu ;p

2.Bg kpd 15 blogger yg len:
seriously 15??
diskaun ek,4 jek okehh
nama dah wat dah.. yang kat atas tadi.. hehe ;p

3. 7 perkara ttg dri nih
aiseh.. tadi mcm dah bgtau dah.. xperla, watlagi.. hehe
~suka tido
~suka minyak kapak
~suka baby
~sayang Bf (Mohd Izwan)..hehe
~bertanggungjawab
~suka sesuatu yang mencabar
~ saya sayang abah, emak, kakak, adik n semua yang sayang saya!!!!

OKEH, TU JER UTK AWARD INI.. TQ SX LAGI KEPADAPEMBERI AWARD INI YER...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...