...SeLaMaT DaTaNg Ke BlOg MisS IeZa... bLoG iNi HaNyaLaH nUKiLaN bIaSa... MaNa Yg BaIk HaRaP dIjAdIkAn TauLaDan & Yg BuRuK dIjaDiKaN SeMpAdAn...

Followers

Wednesday, April 25, 2012

~ Release Tension jOm ~

Kali ni entri lain dari yang lain. Follow the story ok.


Akmal selalu datang lambat ke sekolah. Apa tidaknya, malam2 main facebook chatting ngan awek sampai jam 3-4 pagi. Tido time Subuh, kompem bangun pagi pun susah. Mana tak lambat pegi sekolah. Pastu sudahlah lambat, kuat membohong pulak tu. Bohongnya pulak bukan kecik-kecik anak. Guru kelas pun berjumpa guru besar nak solve the problem la kiranya dan memberitahu, dia sudah tidak tahan lagi dengan sikap Akmal ni.


Kata guru besar sekolah tu, lain kali kalau Akmal datang lambat lagi, bawa Akmal jumpa dia kat opis. Kata guru besar, dia hendak beritahu satu cerita bohong kepada Akmal, dan cerita tersebut tidak pernah diceritakannya kepada sesiapa pun sebelum ni.

Esoknya, Akmal datang lambat lagi. Pukul 10.30 pulak tu! Kemudian Akmal buat cerita bohong nak buat alasan la, "Sebenarnya cikgu, saya ni pukul 6.00 pagi lagi dah pergi ke sekolah. Masa saya berjalan ke sekolah, saya lalu dekat sungai. Tiba2 saya nampak ada seekor ikan jenahak dalam sungai tu, punyalah besar!" cerita Akmal sambil mendepangkan kedua-dua belah tangannya.

Gile besar ikan ni

Kemudian, "Kedebum..saya terjun dalam sungai, kemudian saya tangkap ikan jenahak tu. Cikgu tau, ikan tu besar macam kereta Kancil cikgu tu. Saya pikul ikan tu bawa balik, kemudian saya siang sampai bersih, dan masukkan dalam peti ais. Tak muat peti ais, saya simpan bakinya kat rumah jiran. Penat betullah. Sebab tulah saya lambat hari ni, Cikgu," kata Akmal sambil tersengih.


Guru kelas tak ada lengah2, terus bawa Akmal ke bilik guru besar. Di biliknya, guru besar pun bertanya kepada Akmal, "Nak dengar cerita?"
"Nak," jawab Akmal.


"Pagi tadi masa Cikgu nak pergi sekolah, Cikgu pergi ke taman bunga dulu. Tiba2 Cikgu dengar bunyi pelik di belakang Cikgu. Bila Cikgu paling ke belakang, Cikgu terkejut, ada singa kat belakang Cikgu. Singa tu besarnya macam bas sekolah! Ada Tiga tanduk lagi!


"Singa tu nak terkam Cikgu. Tapi belum sempat singa tu nak terkam, seekor harimau keluar dari semak dan serang singa tu. Awak tahu Akmal, harimau tu menang! Harimau makan singa tu. Tapi sebab singa tu besar sangat, sampai pukul 9.00 tadi pun tak habis2 lagi dia makan. Cikgu malas tunggu, Cikgu start kereta, terus pergi sekolah. Apa pandangan Akmal tentang cerita Cikgu tadi tu?"


Akmal cepat2 menjawab, "Ooo..itu harimau saya tu Cikgu. Nama dia Belang. Masuk hari ni dah empat ekor singa dimakannya!"


hehehehehee!


Inilah Belang.

p/s : Kalau dah memang suka menipu tu memang menipu saja la kejenyer.. hahhaha.. Smile

 

0059615d2eb6d903717bcd6c6d8cd831

Wednesday, April 18, 2012

~ MoGa CePaT sEmBuH ~

 

Assalammualaikum dan Salam Satu Malaysia…

Hai kOrang semua sihat? Harap semuanya sihat la ea… Aku ni pOn x berapa sihat. Batuk-batuk & sakit-sakit badan… Penyakit biasa kan…

Ha, cakap tentang sakit ni, kekasih hati aku yang terchenta pOn x sihat… Sakit kaki katanya. Kesian dia… Kaki bengkak macam orang tegah mengandung! Huhuhu.. Suruh pergi klinik cepat-cepat tak nak..Last2 aku bising, kawan2 dia bising, parents dia bising, baru la dia dengar skit… Kalau x, memang susah la nak pergi klinik or berubat.. Sayang…. sayang… Degil!  Steaming mad

Now aku kat kampung, balik teman dia hari Isnin aritu. Tapi esOk aku dah balik Bangi semula. Khamis ada kelas dah kan.. Kalau ikutkan hati memang x nak balik Bangi tapi apakan daya, tugas aku sekarang adalah belajar… Huhuhu.. *penat belajar…

Ok la sayang, harap kaki kamu cepat sembuh. Baru la bOleh pergi main FUTSAL ye?! huhu…

Love and miss u…

IMG_0472

Muka sakit.. Kesian.. Tapi masih nak berjalan.. huhu

IMG_0487

Ni plak muka excited tunggu makanan sampai.. Lapar sangat katanya. huhu..

P/s : Harap kamu sihat cepat cOz saya x sanggup tengOk kamu sakit! Amenn…

0059615d2eb6d903717bcd6c6d8cd831

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...